Cando agardabamos que a Universidade de
Vigo volvera a contar con orientadores/as laborais para realizar o seu
traballo na OFOE (oficina de orientación ao emprego) coñecemos,
por fontes alleas á universidade, que este ano a subvención que concede
a Xunta de Galicia, solicítaa, no lugar da institución, un ente interposto
chamado “Fundación Universidade de Vigo”.
E chove sobre mollado. Tras o desastroso
proceso de selección do ano anterior, aínda sen concluír,
no que o Vicerreitor de Relacións Institucionais, tomou decisións inxustas
a sabendas de que o estaba a facer - ¿prevaricar? - cando seguimos
sen coñecer o informe xurídico sobre o procedemento seguido nesta
selección, documento que o vicerreitor ten agachado porque non lle é
favorable, e cando este destacado membro do goberno actual da universidade
segue a pagar, de xeito irregular, a traballadoras que non teñen
relación contractual coa universidade aproveitándose da dotación
económica dalgúns programas financiados con fondos europeos e das moitas
posibilidades que existen para xustificar o gasto, o vicerreitor, Martínez
Cobas, para intentar escapar do control democrático da institución e
do control sindical decide, pola súa conta e risco, contratar agora
a este persoal a través da FUVI.
Ata marzo de 2003 a OFOE contou
con cinco orientadoras laborais que, aínda que estaban contratadas
pola Universidade de Vigo, o custe económico destes contratos pagábao
a Xunta de Galicia a través da concesión dunha subvención, é dicir,
estes contratos saíanlle de balde a
Universidade. Ao escalar, quen foi director desta oficina, cumes
máis altos e ser nomeado vicerreitor decidiu, tras cambiar o
expresado aos representantes dos traballadores, reducir a dotación
desta oficina de cinco a tres traballadores/as malia que o Comité
de Empresa lle tiña solicitado que mantivera a plantilla existente ao
considerar que con 26.000 alumnos matriculados na universidade e tres
campus que atender (catro puntos de atención se metemos aos centros
de Torrecedeira) o número de efectivos non parecía excesivo.
Mais o vicerreitor xa fixera as súas contas
e a reducción era en realidade unha depuración pois a súa pretensión
non era outra que desfacerse dalgunhas traballadoras que non lle eran
gratas ao discrepar cos planes que el tiña
para esa oficina e limitarse a cumprir, tal e como era a súa
obriga, as funcións de orientación sinaladas pola Dirección
Xeral de Formación e Colocación e pola propia Universidade.
Unha vez que decidiu a reducción, o Comité de Empresa solicítalle
por escrito que se respecte o baremo e a prelación establecida na
primeira selección mais ao non ser esta do seu gusto decide iniciar
un novo proceso de selección. No mes de xuño o Servicio Galego de
Colocación envíalle 23 currículos que cumpren os requisitos solicitados
ao vicerreitor.... pero como entre eles non estaban incluídos
os das candidatas que el quería acorda, á marxe da Comisión de Selección,
solicitar outra partida ao SGC, decisión que non é compartida pola directora
desta oficina quen considera que o número de currículos enviados abondan
para seleccionar tres candidatos/as, suxeríndolle
que faga a selección de entre eses expedientes
e no caso de que non atopara os perfís axeitados lle enviaría
unha nova remesa.
Para salvar este contratempo
e conseguir contratar as candidatas que el quere o vicerreitor
decide facer unha selección paralela a través da lista de
correo comunidade malia estar advertido de que é un acto ilegal
pois estamos a falar de prazas convocadas por unha administración pública
que teñen que rexerse polos principios de igualdade, capacidade, mérito
e publicidade e as listas de correo da Universidade de Vigo non son
un medio de información de acceso público xeral. De novo desdeña a norma
e sen o acordo da Comisión e coa inestimable e inexplicable
cooperación do Servicio de RR HH, que estaba advertido da existencia
doutra selección e de cales eran as intencións de Martínez Cobas, leva
adiante este arbitrario proceso que non ten parangón con ningún dos
realizados ata agora na Universidade de Vigo.
Pero as sorpresas aínda non acabaran e nunha das reunións da Comisión
os representantes da empresa propoñen un baremo no que priman
aspectos de clara orientación docente (publicacións con
ISBN, comunicacións e ponencias en congresos, bolsas e estadías internacionais...)
e o fan para desbotar as candidatas que teñen un claro perfil de
orientación laboral e asegurar a contratación das súas que nese momento
son profesoras asociadas na universidade. A representante do CI
propón o baremo que recomenda a Dirección Xeral de Formación e Contratación,
ao consideralo o máis idóneo, e solicita a través dun escrito que se
teña en conta a Lei de Incompatibilidades da Función Pública no momento
da contratación.
Nas sucesivas reunións que teñen lugar
en xullo e agosto do ano 2003 as discrepancias entre os representantes
da empresa e a representante da parte social van en aumento chegando
incluso o vicerreitor a ameazala con un expediente. A Comisión, sen
a participación da representante do CI nalgunhas reunións e sen o seu
apoio expreso noutras, vai dando bandazos e acumulando irregularidades:
as candidatas preseleccionadas se lles someteu a unha entrevista
puntuable, requisito que non aparecía na convocatoria, e
que non foi recollido en acta (en realidade as entrevistas llas fixeron
a algunhas das candidatas, eximindo a outras); as aspirantes foron
convocadas por vía telefónica e
con menos de 24 horas de antelación.
E tras argallar e enredar todo o proceso
o resultado deste despropósito foi que as tres candidatas propostas
(entre as que se atopan as validas do vicerreitor) incumpren
un dos requisitos da convocatoria: ser desempregadas inscritas en calquera
oficina de emprego de Galicia.
A principios de setembro, nunha nova reunión
da Comisión, a representante do CI pide abertamente suspender
o proceso e solicitar unha consulta xurídica ao Servicio de Asesoría
Xurídica da Universidade de Vigo para que analice o realizado ata
ese momento. O vicerreitor non deu conta nunca do informe realizado
polo asesor xurídico, malia terllo pedido incluso por escrito. A
razón deste novo desaire explícase porque as noticias que lle dan no
informe non son boas para o seus intereses.
A día de hoxe o proceso sigue
inconcluso e sen ningunha posibilidade de poder cumprir o fin para
o que foi convocado: cubrir as necesidades da OFOE para o ano 2003.
O vicerreitor segue empeñado en contratar a quen el quere e agora
pretende valerse da mencionada Fundación Universidade de Vigo para zafarse
do control democrático consubstancial á
institución e do control exercido polos sindicatos e órganos
de representación. As traballadoras que ata marzo do ano pasado
desenvolvían as súas funcións na OFOE correron distinta sorte e así,
namentres que as que o vicerreitor pretendeu sempre afastar están no
paro ou realizando traballos
temporais, as que el sempre apoiou seguen cobrando da universidade
a través de xustificacións contables sen ter, que se saiba, ningunha relación contractual
coa empresa.
É por iso polo que, Informados de que
dúas ex traballadoras da OFOE seguen acudindo regularmente a traballar
a dependencias da universidade, o Secretario do CI dirixe un
escrito ao xerente para saber se algunha das cinco ex traballadoras
manteñen relación laboral coa universidade, ao mesmo tempo que lle
solicita información sobre a posible relación destas persoas cos
programas EQUAL e EUREX Transfronterizo. No escrito de resposta
asinado polo xerente aseguran que
ningunha destas traballadoras mantén actualmente relación contractual
coa universidade e na relación de persoas
que están a traballar no programa EQUAL non aparece ningunha
orientadora, do outro programa non dan ningún dato razón pola que
se lle volveu a enviar un segundo escrito demandando a información completa.
Do segundo escrito aínda non recibimos
contestación. Non obstante, malia ter a ousadía de poñelo por escrito,
nós temos información que pode demostrar que dúas destas traballadoras (novamente as protexidas do vicerrector) seguen a
cobrar ¿irregularmente? con cargo aos programas mencionados e, en
concreto, temos constancia que cobraron, tras o seu cese, cantidades
por un valor de 5.543.99 € e 2.340 €, respectivamente, en distintos
pagamentos feitos a contas ao seu nome, amén doutras cantidades que
cobraron antes de rematar os seus contratos e outras que, no momento
actual, están pendentes de cobro ao estar sometidas aos procesos ordinarios
de control.
Tras todo o exposto as Seccións Sindicais
de CC OO e UGT esixen:
- O remate da selección do ano 2003 con petición expresa
de responsabilidades ao Presidente da Comisión de Selección.
- A entrega do informe xurídico solicitado pola Comisión
á representante do CI tal e como solicitou por escrito.
- A paralización
da petición de subvención feita pola “Fundación Universidade de Vigo”
e a esixencia de que esta solicitude a realice a propia Universidade
de Vigo.
- A selección do persoal da OFOE de acordo cos principios
de igualdade, capacidade, mérito e publicidade mantendo o número de
efectivos existentes ata marzo de 2003.
- A investigación das cantidades pagadas a persoas que
non teñen relación contractual coa Universidade de Vigo nin, que se
saiba, foron seleccionadas en ningunha convocatoria pública para traballar
nos distintos programas financiados con fondos europeos.
- A negociación co Comité Intercentros do futuro desta
oficina.
- O cese inmediato do Vicerreitor de Relacións Institucionais.